Saturday, June 11, 2011

Liku-liku Sepanjang Setahun Aku Menganggur

Dua kali memohon untuk masuk Universiti. Kedua-duanya GAGAL.

Tak BOLEH bekerja. Mak tak izinkan. Katanya aku perlu menjaga kebajikan keluarga di rumah. Bayangkan setahun aku duk kat rumah. Otak tak berkembang agaknya.

Diperli makcik-makcik. Kerana aku tak sambung belajar. Dan tidak bekerja. Dipandang rendah sangat-sangat. Menjadikan aku malu nak berjumpa dengan mereka. Seperti tiada apa yang nak dibanggakan. Aku malas nak tunjuk aku ni pelajar dapat Anugerah Ketua Jabatan. Biarlah, makcik tak nampak semua tu, sebab aku bekas pelajar Politeknik. Hurm... =_="

Tension dengan perangai kawan-kawan dengan bekas kekasih hati. Takpe,hati ini sangat tabah. Terluka macam mana sekali pun, aku tetap keras macam batu. Tetap nak jalankan kehidupan seperti biasa.

Di USM, aku akan menjadi insan baru. Buka buku baru. Setabah semasa aku belajar di Poli dulu. Berusaha!

14 comments:

Shiety Myra Chubbyra ;P said...

WOW USm.. gila eh..
Usaha2... kos ape??

al_hakim said...

semoga berjaya ye saudari..=)

berita sengsasi said...

pengalama yg memeritkan!!

Halusinasi said...

Shiety : kos Teknologi Media Baru, alhamdulillah

al-hakim : terima kasih ya..

berita sensasi : yup2...belajar dr pengalaman...

Cik Amy said...

tumpang sedih dgn cte sblum tu n hepi with now..congratulations..biar nganga mulut semua org y kutuk tu eh? :D

Kei Seichi said...

jadikan semua yang berlaku tu sebagai pembakar semangat untuk lebih berjaya kat usm tu nanti..all the best!

Ros Anisza said...

kakak, belajar rajin-rajin ye...

Halusinasi said...

Cik Amy : terima kasih ye^^

Kei : terima kasih..kamu pun bergitu juga^^

Ros : mesti^^, kak akan berusaha...^^

Nay said...

goodluck eyh yana!

Cik Amy said...

sesama lalink :)

kaizen said...

gud luck ok!!!

Halusinasi said...

tq^^

kingMidas said...

anda boleh! erkk...

Halusinasi said...

terima kasih^^