Sunday, August 7, 2011

Juadah Berbuka dan Bersahur Semasa Belajar

Thankz Amirul Hafiz, hilang kempunan tengok gambar Murtabak ni
Tahu-tahu je aku mengidam Murtabak^^

Kenangan berpuasa dengan kawan menggamit kembali. Masa awal berpuasa, boleh dikatakan aku bukanlah jenis berjimat. Tahu nak makan tu ini je. Balik dari kelas je fikir menu makanan yang teringin nak makan. Tapi, Alhamdulillah setakat ni, aku tak pernah lagi membazir lagi. Juadah yang wajib ada masa berbuka ialah :

Kuih 2 jenis + Nasi Berlauk/ Nasi Goreng-Goreng + 2 Burger/Oblong + Air Bancuh 

Ok, aku faham, aku dalam kategori kuat melantak. Tapi kebiasaannya, lepas solat Maghrib, barulah aku makan burger sambil buat assignment. Boleh dikatakan burger adalah janjan bagi aku. Hehe. Noktah di situ ye..

Disebabkan masa berpuasa adalah pada masa sesak dengan Final Project, jadi, kadang kala aku bersahur, kadang kala aku hanya setakat makan sebelum tidur. Makan sebelum tidur tu disebabkan aku berjaga malam membuat assignment yang tak henti-henti berhenti. Ok, juadah masa bersahur adalah :

Mee Maggi/Bihun Sup Segera + Air Kosong (Masak Sendiri)

Apa pula juadah korang masa berbuka dan bersahur?

Kalau suka, tekan LIKE^^

5 comments:

Admiral Hafiz said...

makan sampai habes tau

Entry Terkini: Ayuh Sertai Projek Kemerdekaan Matluthfi90 : "Made By Malaysians"

Kei Seichi said...

erm...murtabak...mengiurkan..hehe..
masa blaja dulu sahur samada makan maggi or nestum je..kat umah ni nasi la jawabnye..hehe..buka tu ikut selera, tapi biasanya nasi berlauk dengan air je...

Halusinasi said...

Mirul : wajib bg habis ni^^

Kei : kat rumah ni pun asyik melantak je..ntah bila nak kurusnya pun..hehe

Muhd Fadil said...

sentap gile penyu.. huuuuu

Halusinasi said...

knp tersentap plak?